Tuesday 19 May 2015

Berpuasa & Menyusu

Assalamualaikum..
Salam Sejahtera..
Semoga Kalian Semua sihat sejahtera dan alway happy2 selalu
Ingat Allah Ada Bersama Kita
Amin

Ok entri kali nie berkesah kan berpuasa dan susu Ibu. 
Dah hujung-hujung baru nk ganti puasa kan... Nie adalah sebab berkira-kira tentang hasil susu yang akan terhasil adakah kurang/lebih @maintain.. 

Mencari, menggali ilmu... bagaimana puasa tidak menghalang hasil susu nanti.. 
Pada hari biasa pon satu sessi pum pon akan dapat minimum 3oz kedua-dua belah... 2 yang menyebabkan berkira-kira untuk berpuasa... sedangkan si comel minum dirumah pengasuh 16oz-20oz..

Tapi bile dipikir-pikirkan semula.. kena juga test try error puasa sekarang untuk persediaan time bulan ramadhan yang akan datang... x kan x puasa untuk sebulan.. jenuh plak nk menggantikan nye nanti.. nie yang lapan hari pon kn pakse diri..

Syukur hari nie hari 2 kedua berpuasa... insyallah.. kite review semalam nye hasil perahan... saya akan pump 3 kali kt opis.. yang mana kul 9.30pg hasil meriah skit 5oz.. biasa 4oz jer.. nie sbb makan sahur pg td kot.. sesi 2 jam 12.30pm hasil 3oz... sesi 3 jam 3.45 hasil 3oz.. Untuk sesi 2 dan 3 sama macam biasa.

Untuk hasil hari ni pagi tadi dan ngah hari hasil meningkat dari biasa dan susu lebih pekat.. nie saya rase kan faktor KURMA.. berkat pemakanan sunnah.. Yaallah... 

Oleh itu nie membuatkan saya rasa yakin yang susu akan terus ada janji jaga pemakanan yang penting pemakanan sunnah.. insyallah..

Untuk anak mummy sayang.. mummy akan lakukan yang terbaik dengan izinNya..

Yaallah ko murahkan la rezeki anakku unuk terus menyusu susu ibu sehingga waktunya.. dengan Izinmu yaallah. aku akan berusaha teruskan demand... amin..



1 comment:

  1. Go go insyaallah..niat ikhlas nk susukan ank..insyaallah kan..

    ReplyDelete